Site Loader

In de hoop de achterstand van goederen in het havencomplex van Los Angeles/Long Beach te verminderen door het aantal vrachtwagenchauffeurs op de weg te vergroten, kondigde het State Department of Motor Vehicles woensdag aan dat het zijn capaciteit voor het afnemen van commerciële rijexamens zal vergroten.

Aanbod

De DMV zal beginnen met het aanbieden van commerciële rijtestafspraken op zaterdag in nog drie kantoren – in Fullerton, Montebello en Winnetka. De verhuizing brengt het totale aantal testlocaties op zaterdag op 15, volgens de DMV. auto theorie oefenen online is ook mogelijk. Het bureau leidt ook meer personeel op om de test af te nemen en herschikt examinatoren naar gebieden met de grootste vraag.

“Er is een echte behoefte om het aantal veilige vrachtwagenchauffeurs in Californië te verhogen om goederen te vervoeren”, zei DMV-directeur Steve Gordon in een verklaring. “Ons doel is om iedereen die examen moet doen voor een commercieel rijbewijs de kans te geven om zich binnen 30 dagen te laten testen als ze aan de eisen voldoen. Afhankelijk van de locatie kunnen aspirant-beroepschauffeurs binnen een week een afspraak maken voor een test.”

Volgens de DMV beheert het bureau elke maand ongeveer 5.000 commerciële rijexamens over de hele staat. Met de nieuwe zaterdagkantoren en herschikking van middelen hoopt het bureau elke maand nog eens 4.700 afspraken toe te voegen.

 

DMV-functionarissen merkten op dat de grootste vraag naar de tests zich in de omgeving van Los Angeles bevindt

Managers van de havens van LA en Long Beach zeiden dat de lading sneller van de dokken komt dan in vele maanden. Sinds 24 oktober zei de haven van LA dat het aantal containers hier gedurende meer dan zes dagen met 24% is gedaald. Gratis verkeersborden oefenen is mogelijk online. In de haven van Long Beach is het 14% lager.

Maar sommige industrie-experts zeggen dat het niet lang zal duren omdat er geen plaats is voor de containers en geen manier om ze te verplaatsen vanwege duizenden trailers die vastzitten onder lege containers in magazijnen en op scheepswerven in de staat.

“Er is hier dus een groot dilemma”, zegt Steve Wen, CEO van Dray Alliance. “Waar geef je prioriteit aan? Geeft u prioriteit aan het terugbrengen van lege containers of prioriteit aan het lossen? Het is heel moeilijk om die keuze te maken, want als je niet lost, wordt de lijn langer.”

 

Post Author: info

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *